Cu toate ca uneori este privit negativ
de catre multe persoane, videochatul s-a extins de-a lungul anilor, fiind o
meserie recunoscuta cu carte de munca. In general, in acest domeniu, banii se
castiga mult mai usor si nici nu necesita studii avansate. Cu toate acestea, constituie
un avantaj pentru angajati cunoasterea cel putin a unei limbi straine, in
special limba engleza. Acest lucru nu este obligatoriu si nici nu reprezinta un
criteriu de angajare deoarece este optionala comunicarea verbala.
Securitate
Pe langa problemele legate opinia celor
din jur, un alt motiv de ingrijorare pentru angajati este asigurarea
securitatii de catre compania de videochat. Din acest motiv, toate site-urile
de videochat se ocupa personal de aceasta chestiune, prin suportul tehnic. Mai
mult decat atat, majoritatea companiilor, pe langa suportul tehnic, au
incheiate contracte cu firme de securitate, astfel ca mediul de lucru este 100%
sigur. De asemenea, in absolut orice situatie, angajatul poate cere sau poate
el insusi bloca persoanele cu care nu vrea sa comunice.
Contract
liber, fara constrangeri
Un lucru foarte important de stiut
despre acest domeniu, este acela ca firmele de videochat functioneaza legal,
iar angajatii lucreaza sub un contract. Acest contract nu impune reguli.
Practic, angajatii nu sunt obligati sau constransi sa adopte o atitudine fata
de interlocutori sau sa faca lucruri care le displac. Angajatorul nu poate cere
angajatului sa comunice cu o anumita persoana sau sa se expuna intr-o anumita
tara.
Castiguri
Cele mai importante lucruri care atrag
oamenii spre a practica acest job, sunt castigurile. De regula, firma
angajatoare primeste un procentaj de 10%-60% din castigul total pe luna a unui
angajat. Astfel, in cazul in care castigurile unui angajat sunt mai mici, un
avantaj pentru acesta este acela ca nu va trebui sa achite o suma standard. De
asemenea, angajatii primesc prime sau sporuri de munca.