ISO
9001 reprezinta un standard international care impune companiilor un set de
reguli cu ajutorul carora se pot dezvolta si isi pot imbunatati activitatea.
Aceste standarde sunt imbunatatite periodic, de regula, la fiecare 5 ani,
pentru a respecta toate tendintele domeniului in care se opereaza. ISO 9001
face referire la sistemul de management al calitatii si vine in ajutorul nu
numai al firmelor, ci si al organizatiilor sau institutiilor statului, iar
pentru a se implementa este nevoie de respectarea mai multor reguli.
Cum se pune in aplicare?
Durata
de timp care este alocata obtinerii unei certificari ISO 9001 variaza de la o
companie la alta, cu toate ca rezultatele sunt aceleasi. Este esential ca o
firma sa adopte o politica usor de pus in practica si sa tina cont de cateva
idei simple precum comunicarea fiecarui proces ce se doreste a fi efectuat,
efectuarea fiecarui proces comunicat, dar si demonstrarea ca fiecare proces
este unul bine efectuat.
Pe
aceasta cale se vor crea relatii mai stranse intre conducere si angajati, iar
cei din urma vor avea ocazia sa invete cum sa lucreze mai eficient si sa se
bucure de niste conditii de munca mai bune.
Probleme intampinate de companii
Cu
siguranta ca numeroase companii se confrunta cu diferite probleme de-a lungul
existentei lor, pe care isi doresc sa le elimine, insa nu au descoperit inca
cheia succesului. O certificare ISO 9001 ajuta orice firma sa depaseasca un
cerc restrans de clienti, prin castigarea increderii acestora si prin
determinarea necesitatilor si preferintele acestora adevarate.
In
plus, se gasesc solutii pentru marirea pietei de desfacere, pentru a avea acces
catre noi clienti si se stabilesc noi solutii de dezvoltare, cu tinte reale si
usor de atins. De asemenea, si crearea unui brand este foarte importanta, iar
firmele care se confrunta cu numeroase reclamatii din partea clientilor, se vor
putea adapta.
No comments:
Post a Comment